zaterdag 2 mei 2015

Ontbijttip: bol met kaas en avocado / Dinertip: pesto gnocchi met aubergine en courgette

Vandaag wil ik twee van mijn grote favorieten introduceren. Ik maar hier graag variaties op en dat heb ik in dit geval ook gedaan. Ik zal zowel mijn originele recepten als de hier gebruikte variaties beschrijven. Alvast eet smakelijk en veel kook plezier!


Bol met kaas en avocado: wat zit er op? Deze keer heb ik twee lichte meerzaden bolletjes, tomaten bruschetta, jong belegen kaas, een halve avocado, sla, peper en zout er op gedaan. Normaal gesproken gebruik ik in plaats van de tomaten bruschetta tomaten salsa. Dat vind ik persoonlijk lekkerder dan de bruschetta maar je kunt natuurlijk variëren met alles wat tomaten bevat. Het maken van deze maaltijd, die zowel geschikt is als stevig ontbijt als lunch, is heel simpel. Je zou de volgorde van de ingrediëntenlijst zoals hierboven beschreven is, kunnen gebruiken. Wat ik in ieder geval zou doen is de tomatenvariatie onderop en de peper en zout zou ik op de avocado doen zodat die meer smaak krijgt.



Gnocchi, mijn grote liefde! Ik ben dol op gnocchi want het heeft een iets stevigere bite dan pasta en tegelijkertijd is het lekker zacht in je mond. Dat klinkt tegenstrijdig maar het na proberen van dit recept begrijp je het vast. Dit keer heb ik weer een van mijn favorieten uit het Lidl Delicieux assortiment gebruikt namelijk de pesto gnocchi. Dit betekent dat binnen in het aardappeldeeg een pesto vulling zit. De ingrediënten zijn als volgt voor 2-3 personen: 1 pak (pesto)gnocchi, 1 aubergine, 1 courgette, 1 ui, 1 paprika, 1 bakje cherrytomaten, milde geraspte kaas en kruiden zoals tijm, oregano, peper, zout, paprika poeder, basilicum, rozemarijn, etc. Je kunt zoals met veel Italiaanse gerechten variëren met de ingrediënten mits je een beetje gevoel hiervoor hebt. Ik doe bijvoorbeeld er niet altijd een paprika door.

De bereiding: Eerst verwarm je wat olie in een wokpan en ondertussen kun je de ui snijden. Kook de gnocchi gewoon zoals beschreven is op de verpakking. Bak de ui lichtbruin en snijd ondertussen de aubergine. Vervolgens bal je de aubergine mee met de ui en ondertussen snijd je dan de courgette en als je snel bent ook alvast de paprika. Bak ook de courgette mee en daarna de paprika. Tot slot snijd je de cherrytomaten doormidden en voeg je deze toe de gebakken groente. Op het moment dat de cherrytomaten zacht worden door de warmte voeg de de kruiden naar smaak toe. Je zult zien dat het geheel wat zacht wordt en dan voeg je de helft van de geraspte kaas toe. Hierdoor ontstaat een soort romige groente-kaassaus. Serveer de saus bij de gnocchi en garneer het eventueel met wat extra geraspte kaas. Ik doe dit altijd in overdreven mate.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten