woensdag 6 mei 2015

Dinertip: Makkelijk Mexicaans

Ik kan iedere student (of eigenlijk iedereen) aanraden om standaard wat ingrediënten in huis te hebben waarmee je een gezonde maaltijd kunt maken. Zorg dat je hiermee zonder extra ingrediënten iets kunt maken maar ook kunt variëren met wat je in huis hebt. Italiaans is hier zeer geschikt voor maar wat misschien nog wel geschikter is, is Mexicaans eten.

Wat heb je standaard in huis nodig? Wraps, een blik tomaten blokjes, mais en ui. Bij voorkeur ook geraspte kaas, ui en kruiden zoals paprikapoeder/cayennepeper, gemalen komijn, peper en zout. Verder heb ik dit keer als extra wat avocado en vegetarisch gehakt toegevoegd. Wat ik ook graag er bij eet is een koude bladgroente zoals rucola of sla. 

De bereiding is super simpel. Je bakt/verwarmt de ingrediënten in deze volgorde in een wok: ui, gehakt, kidneybonen, mais, tomatenblokjes en kruiden. De avocado of sla voeg je tot slot koud toe. 


Wat kun je doen als je iets over hebt? Aangezien ik mijn wraps altijd overvol stop, houd ik nog wel eens een wrap over. En daar kun je natuurlijk ook iets mee doen! Ik maak graag quesadilla's van overgebleven wraps. Vandaag deed ik dat met geraspte kaas, rode ui, peper en zout. Je verwarmt de over voor op 200 graden Celsius. Ondertussen pak je een wrap en bestrooit deze royaal met geraspte kaas en iets minder royaal met wat gesneden rode ui (bosui is ook super lekker). Tot slot draai je wat peper en zout uit je molentjes en leg je een andere wrap er boven op. Als je maar één wrap over hebt kun je gewoon twee helften gebruiken. Vervolgens doe je het geheel 5 minuutjes in de oven zodat de wraps lichtbruin kleuren en de kaas gesmolten is. Het is ook weer hartstikke simpel en echt heel lekker. Eet smakelijk!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten