dinsdag 19 mei 2015

Synchroonkijken dag 2: de stippen van mijn zelfgemaakte dienblad

Vandaag gaan we gezellig weer met inmiddels meer dan 3000 mensen verder met het synchroonkijken. Heb je volledig gemist wat het synchroonkijken is? Lees dan rustig  nog even mijn blogbericht van gisteren want het is echt een leuk fotografie initiatief. Zoals jullie weten probeer ik kunstzinnige hoogstandjes vast te leggen met mijn camera sinds ik deze in april voor mijn verjaardag kreeg. Vandaag is dit niet het geval geweest voor de tweede opdracht van het synchroonkijken. De opdracht van vandaag luidde: fotografeer stippen. Ik moet toegeven dat ik geen fan ben van stippen patronen en mijn kledingkast bevat dan ook slechts twee kledingstukken met stippen, namelijk een basic polo en een basic, strapless jurkje. En ook al had ik een kledingstuk gekozen, had ik dat veel te cliché gevonden voor mijn inzending. Vandaag heb ik daarom gewoon mijn favoriete stippen patroon gefotografeerd. Een tijdje terug maakte ik zelf een dienblad met aan de buitenkant een mooi patroon wat ik vandaag dus gefotografeerd heb. Dit is mijn inzending voor dag twee van het synchroonkijken.



Hoe maak je nou een dienblad helemaal naar jouw eigen smaak? Nou dat is heel makkelijk. Je koopt op een vlooienmarkt, in een tweedehandswinkel, een interieurzaak, bij IKEA etc. een dienblad dat je leuk vindt qua vorm. Misschien ligt er ook nog wel iets op de zolder dat je kunt gebruiken. Ik heb mijn dienblad gewoon heel standaard bij de Pipoos gehaald. Vervolgend koop je een mod podge pakket (dat Pipoos toevallig ook verkoopt) en je zoekt een patroon op papier uit dat je mooi vindt. Bij knutselwinkels verkopen ze ook speciaal papier om te mod podgen. Ik denk niet dat het werkwoord mod podgen ooit opgenomen zal worden in de dikke vandalen maar jullie begrijpen wat ik bedoel, toch? Vervolgens heb ik mijn patroon naar keuze dus met de mod podge lijm op de buitenkant van het dienblad gelijmd en daarna eigenlijk de binnenkant gewoon wit geverfd omdat mijn patroon vrij kleurig is. Oh, je kunt natuurlijk ook een dienblad in elkaar timmeren als je dit leuk vindt en veel tijd er aan wilt besteden. Hier is een detail van mijn dienblad.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten