dinsdag 28 juli 2015

Overmorgen: een nieuwe buikoperatie

De afgelopen tijd ben ik enorm druk geweest met verhuizen, een super leuke vakantie (waar ik later meer over zal schrijven) en met het feit dat er een nieuwe buikoperatie op mijn agenda staat. En dan bedoel ik niet over een aantal maanden want ik word overmorgen (donderdag 30 juli) al geopereerd. Ondertussen is mijn blog meer dan 1000 keer gelezen en ik wil iedereen daarvoor bedanken en vooral aanmoedigen om regelmatig te blijven lezen.

Dan nu even iets meer over mijn operatie. Het begon allemaal drie jaar geleden toen ik de diagnose Pancreas Annulare kreeg. Dit is een zeer zeldzame alvleesklier aandoening waardoor ik geboren ben met een anatomische variatie van mijn alvleesklier. Hierdoor zit mijn alvleesklier als een strakke ring om mijn twaalvingerige darm en kan mijn eten niet goed weg uit mijn maag. Dit geeft naast spijsverteringsproblemen ook veel pijn, misselijkheid en braakneigingen. Vrij snel na mijn diagnose werd ik geopereerd aan mijn aandoening, maar al gauw kwam ik er achter dat de operatie mijn klachten niet deed wegnemen. De arts die mij drie jaar geleden behandelde, wist zich geen raad meer met mijn situatie en deed niets meer dan wat medicijnen voorschrijven. Ik liet het voor drie jaar rusten omdat ik dacht dat ik eigenlijk geen opties meer had. Dankzij de alvleesklier vereniging stuitte ik op de arts die mij overmorgen gaat opereren. Inmiddels wordt deze operatie mijn derde buikoperatie omdat ik in februari natuurlijk ook mijn galblaas heb laten verwijderen. Het zal weer een hele zware operatie worden maar via social media zal ik snel weer iets van me laten horen. Laten we even terugkijken hoe het mij drie jaar geleden verging.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten