woensdag 19 augustus 2015

Ontbijttip: Yoghurt met havermout en blauwe bessen

Ik heb een nieuw boek gekregen van mijn moeder en oma omdat het eten nog allemaal heel moeilijk gaat. Het boek heet 'Gezond leven doe je zo!' en het is een lifestyleboek dat de nadruk legt op voedzame voeding. Uit dit boek haalde ik mijn inspiratie voor het ontbijtje dat ik vanochtend maakte voor René en mijzelf.

Het is leuk om dit te maken door middel van laagjes in een waterglas. Het ziet er leuk uit maar over de smaak waren we niet echt te spreken. Het is gezond en de blauwe bessen laten het lekker smaken. Maar daarmee is ook alles gezegd. Het deed mezelf verlangen naar de nutridrink die ik zo nog moet drinken. Toch is gezond eten heel belangrijk en kan ik jullie aanraden om af en toe zoiets te nemen voor het ontbijt. Het is veel beter en gezonder dan de kaascroissantjes die ik graag als ontbijt eet.

Wat ik gebruikt heb: biologische geiten yoghurt, fijne havermout vlokken en blauwe bessen. Zoals ik al zei: je kunt het leuk in laagjes opbouwen in een glas zodat het er leuk uitziet maar voor de smaak kun je de ingrediënten ook gewoon mengen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten