donderdag 20 augustus 2015

Dinertip: courgette bootjes met geitenkaas en zongedroogde tomaat

Ik heb weer een heerlijk recept voor jullie dat ook nog eens gezond is. Maar ik beloof jullie dat je dat er niet aan af proeft, zo lekker is het. En daarbij komt ook nog dat het ontzettend leuk en makkelijk is om te maken. Het is wel een bijgerecht en ik zou het combineren met een lekkere pasta of risotto. Voor pasta- of risottorecepten kun je kijken op de receptenpagina van mijn blog.

Wat je nodig hebt voor twee porties (of je kunt het ook lekker in je eentje op peuzelen): 1 courgette, wat zwarte olijven, een klein uitje, zachte geitenkaas (3-4 schijfjes), 6 zongedroogde tomaatjes en wat geraspte kaas.

Verwarm de oven voor op 180 graden Celsius. Snijd daarna de courgettes in tweeën en hol de courgettes uit met een lepel. Zo heb je twee "bootjes" van courgette. Bestrijk of spray de bootjes in met een lekkere olijfolie. Vervolgens vol je de bootjes met ieder 3 zongedroogde tomaatjes en de zachte geitenkaas. Daarna snipper je het uitje en snijd je de olijven in plakjes. Deze verdeel je naar smaak over de bootjes. Tot slot strooi of rasp je wat kaas (ik gebruikte parmezaan) over de bootjes en kunnen ze voor ongeveer 25 minuutjes in de oven. Mocht je van pittig houden, kun je voor het de oven in gaat nog wat peper of chili over de bootjes malen uit een molentje.

Omdat ik nog niet volledige maaltijden kan eten heb ik er in plaats van een basismaaltijd een broodje bij gegeten met een beetje dezelfde ingrediënten. Op mijn broodje zat geitenkaas, een zongedroogd tomaatje, wat ui en peper. Ook het broodje heb ik eventjes verwarmd in de oven en raspte ik daarna wat parmezaan er over.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten