woensdag 13 mei 2015

Dinertip: Indiase groente curry

Mijn liefde voor Indiaas eten heb ik al op jonge leeftijd van huis uit mee gekregen. Indiaas eten maken, is eigenlijk heel simpel als je een beetje gevoel voor koken met kruiden hebt. Gelukkig is dit bij mij ook het geval en mijn moeder is hier maar al te jaloers op. Gisteren maakte ik voor twee dagen een curry met rijst die boordevol groente zit.

Ingrediënten voor 2-3 personen of porties:  200 gram krieltjes, 1 winterpeen, 1 ui, 200 gram spinazie a la crème,  100 gram diepvries doperwtjes, een blik tomatenblokjes, gemberpoeder, chilipeper/chilipoeder, kurkuma, koriander, knoflookpoeder, komijnzaad, peper en zout.

Bereiding: als eerste maak je de winterpeen en krieltjes schoon en snijd ze in stukjes, waarna je ze 20 minuten kookt. Ondertussen verwarm je wat olie in een wokpan en snijd je de ui. Als de olie warm is, bak je de ui lichtbruin. Als de aardappelen en wortel gekookt zijn, kun je deze even op een bord leggen en de pan gebruiken om de rijst te koken zoals op de verpakking. Daarna voeg je de tomaten blokjes, spinazie en doperwtjes toe en verwarm het geheel tot alles ontdooit en warm is. Daarna kun je de krieltjes en wortel toevoegen aan het geheel. Tot slot voeg je alle kruiden naar smaak toe en je kunt gaan genieten van een lekkere Indiase curry.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten