maandag 11 mei 2015

Moederdag!

Gisteren was het moederdag en dat gaat natuurlijk nooit zonder gestuntel. Op social media staan veel noodoproepen en noodoplossingen voor mensen die het vergeten waren of dachten dat hun moeder niets verwachtte. Op verjaardagen pak ik altijd groots uit met cadeaus of verrassingen maar aan moederdag hebben wij nooit zo veel gedaan. Ik vermoed dat dit komt omdat mijn vader toen ik klein was nooit het initiatief nam om met mij iets leuks voor mijn moeder te bedenken. Mijn moeder zal op een gegeven moment de hoop wel hebben op gegeven waardoor ze nu niets van mij en mijn broertje verwacht op meoderdag. Toch heb ik in de loop der jaren wel eens een klein gebaar proberen te maken met een zak drop of iets leuks voor in de caravan. Wij zijn namelijk altijd op Ameland geweest met moederdag dus de cadeaukeuze is daar wel iets beperkter dan in de stad. Dit jaar is alles anders en was mijn moeder gewoon in Utrecht en was ik in Rotterdam op moederdag.

René en zijn zusje hadden een totale miscommunicatie over wie welk cadeau zou kopen en geven dus uiteindelijk eindigde zijn moeder met 3 cadeaus. Wat een geluksvogel! René dacht dat hij niets voor zijn moeder zou hebben dus kocht ook nog snel even een bosje bloemen. Ik zou trouwens echt nooit zoiets standaards als een bosje bloemen aan mijn moeder geven voor moederdag. Zijn zusje had echter het cadeau dat hij eigenlijk wilde geven, maar uitverkocht was in Rotterdam, in Ridderkerk gekocht zodat René het alsnog kon geven. Uiteindelijk heb ik moederdag dus bij de moeder van René gespendeerd maar het hele moederdag-fiasco is nog niet voorbij.

Toen René en ik nog snel even langs een winkelstraatje gingen, besloot ik ondanks mijn afwezigheid toch iets leuks voor mijn moeder te halen. Aangezien ik leef op een budget van ruim 300 euro minder dan de minimale inkomsten die vereist zijn voor een leven in Nederland volgens de statistieken uit 2013, is mijn budget voor een moederdagcadeau niet erg groot. Mijn redder in nood was daarom de action! Als eerste heb ik een dienblaadje met daarin een zelfgemaakt ondergrondje en de mogelijkheid om een eigen foto als ondergrond te doen uitgezocht. Ik heb het ondergrondje bekleed met een mooie, lichtblauwe bloemenprint door middel van mod podge. Toen moest ik opzoek naar iets leuks voor op het dienblaadje en heb gekozen voor een klein vaasje en een rustieke kaars. Mijn moeder heeft namelijk altijd een rustieke kaars op tafel staan en de lichtblauwe die ik heb uitgezocht, heeft dezelfde kleur als haar bank. Om het geheel wat op te vullen en te versieren heb ik wat lichtblauwe waxinelichtjes gekocht waarop twee nep lelies rusten. Tot slot heb ik wat doorzichtig inpakfolie om het geheel gedaan als een soort knapzak. Dit heb ik dichtgeknoopt met wat wol om het folie een wat zachtere touch te geven. Morgen gaan René en ik bij mijn moeder eten en dan zal ik haar verrassen met dit cadeau waarvan ze nog geen idee heeft dat ze het krijgt.

Je kunt dit natuurlijk helemaal naar de smaak maken van de persoon aan wie het wilt geven. Als ik dichter bij het strand had gewoond, had ik ook graag nog wat schelpen toegevoegd. Door dingen te gebruiken die je al in huis hebt, kun je een heel mooi cadeau maken voor onder de 5 euro dat er helemaal niet zo goedkoop uitziet.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten